DkPanc

Rozmaite formy aktywności ruchowej - ćwiczenia izolowane i trening nóg

Dzisiaj wszyscy wiedzą, że aktywność fizyczna jest konieczna do utrzymania bezpiecznej dla zdrowia wagi i pięknej sylwetki. Każdy rodzaj aktywności fizycznej ma swoich zwolenników. Wyjątkowo dużą grupę fanów mają treningi mające miejsce w klubach fitness i w siłowniach, które proponują bardzo różne rodzaje ćwiczeń. Jakie są ich typy, jakie cieszą się największą popularnością?


Ćwiczenia na orbitreku
Napisał: JBLM MWR
Na podstawie: http://www.flickr.com
Wśród treningów odbywających się w klubach fitness czy w siłowniach znajdują się ćwiczenia izolowane - więcej na temat ćwiczeń izolowanych. Są to specjalne ćwiczenia, w czasie których do pracy angażowana jest tylko wybrana grupa mięśni. Inne mięśnie mogą w trakcie ćwiczeń odpoczywać. Zazwyczaj bowiem nie są one poddawane w tym czasie żadnym ćwiczeniom. Dla osoby ćwiczącej oznacza to, że w czasie ćwiczeń musi się ona skoncentrować się tylko na wybranej grupie mięśni bez ćwiczenia (bialko proteiny) innych. Wśród ćwiczeń uznawanych za izolowane wskazuje się ćwiczenia stworzone specjalnie dla osób zaczynających swoją przygodę z treningiem, jak też te dla osób zaawansowanych. Osoby rozpoczynające treningi muszą wykonywać ćwiczenia (zobacz spodenki termoaktywne damskie) izolowane, sięgając po specjalne przyrządy, na przykład sztangielki oraz ławeczka prosta. Ćwiczenia izolowane wykonywane są nie tylko na siłowniach. Znalazły one zastosowanie także w rehabilitacji osób po wypadkach i urazach. Najpopularniejszym ćwiczeniem o charakterze izolowanym są rozpiętki. Ćwiczenia izolowane są wybierane między innymi przez kulturystów, gdyż pozwalają na rozwój jednego określonego mięśnia. Ćwiczenia izolowane to świetny sposób na poprawę wyglądu mięśni w lecie.


W klubach fitness, ale też na siłowniach pojawia się coraz więcej pań. Przyciąga je przede wszystkim marzenie o pięknej, seksownej sylwetce. Wśród ćwiczeń, które oferowane są przede wszystkim przedstawicielkom płci pięknej znajdują się ćwiczenia, które umożliwiają osiągnąć bardzo ładny wygląd nóg. Trening nóg – również ten prowadzony latem - składa się z serii kilku prostych ćwiczeń, które mogą być wykonywane nie tylko w klubie, ale również w domu. Jak każdy rodzaj ćwiczeń, także ten rodzaj treningu powinien być poprzedzony rozgrzewką - więcej na temat treningu nóg. Trening nóg klasyfikowany jest do ćwiczeń izolowanych. Należy więc pamiętać, że nie należy się koncentrować jedynie na wykonywaniu ćwiczeń tylko i wyłącznie nóg, ale włączyć do planu treningowego również inne ćwiczenia. W trakcie ćwiczeń izolowanych ryzyko wystąpienia kontuzji jest bowiem zdecydowanie większe niż w przypadku ćwiczeń, , które mają charakter złożony. Zalecane jest więc zestawianie ćwiczeń izolowanych z ćwiczeniami złożonymi. Odmian ćwiczeń o charakterze izolowanym jest co najmniej kilka. Znajdują się wśród nich nie tylko omówione ćwiczenia na nogi, ale również ćwiczenia na mięśnie brzucha, pośladki, plecy i wiele jeszcze innych. Jeżeli jednak zależy nam na zbudowaniu większej masy mięśniowej i większej siły, powinniśmy wybrać ćwiczenia złożone, dodając do nich wybrane przez nas ćwiczenia izolowane.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-01-21 13:06:02
Tagi: sport, nogi, treningi, ćwiczenia