DkPanc

Jak umiejętnie przygotować się do półmaratonu oraz maratonu?

Wzrasta u nas moda na bieganie - tego typu moda jest z pewnością OK. Przecież wykazanie atutów częstego bieganie zajmie sporo czasu. Nierzadko tak jakby uzależniamy się od biegania: bądź co bądź wytężony wysiłek sportowy powoduje, że wydzielamy automatycznie do własnego organizmu endorfiny.
Letni trening biegania
Napisał: Thomas Rousing
Na podstawie: http://www.flickr.com
A więc jeśli zauważymy, iż dzięki bieganiu jesteśmy radośniejsi, powinniśmy pamiętać, że to najzupełniej wytłumaczalne zjawisko zdrowotne. Później nawet błogie lenistwo nam nie może przeszkodzić, bo jakby nie patrzeć uzależnimy się od biegania. Niby uzależnienie w żadnym razie nie jest w porządku, ale generalnie lepsze uzależnienie od biegania, niż od nikotyny albo napojów alkoholowych. Kiedy będziemy często biegać, zapewne po jakimś okresie czasu zapragniemy biegać trochę bardziej zawodowo.



Co prawda maraton jest ciekawy, ale na początku niech typowego amatora interesuje bardziej półmaraton. Jakby nie patrzeć rozkład treningów w półmaratonie - plan - to bardziej wskazana alternatywa, przynajmniej na samym początku. Zapewne potem trochę bardziej obeznany biegacz będzie pragnął zaliczyć wreszcie maraton, ale na wszystko przyjdzie odpowiedni czas. Ciężko nie dostrzec, że bądź co bądź czysty amator, który ma za wielkie aspiracje, może wyrządzić samemu sobie ogromną krzywdę!

Bieganie dla zdrowia
Napisał: Gareth Williams
Na podstawie: http://www.flickr.com
Na przykład zawał serca bądź nawet zgon na nieszczęście wydarzają się na trasie niektórych maratonów. To wyraźnie pokazuje, że najpierw trzeba odpowiednio oszacować własne umiejętności sportowe. Powiększajmy swoje możliwości, codziennie biegajmy trochę więcej, aż po jakimś okresie czasu nareszcie będziemy bez problemu mogli wystąpić na maratonie. Co najważniejsze, ukończymy ten wielce długi bieg. Tak ćwiczymy swoje męstwo.

Sporo osób pyta Jak przygotować się do maratonu? - no cóż, trudne pytanie. Jednakże jeżeli ktoś uzmysłowił sobie, iż najbardziej znaczące jest to by nie zrobić dosłownie niczego wbrew własnemu organizmowi, zapewne dorósł do tego, aby nareszcie wystąpić w maratonie. Istnieją różne plany treningowe. Jednak przynajmniej na tę chwilę wielce ważne jest to, aby często biegać, lecz również nie zapomnieć o basenie, jeździe na rowerze oraz pozostałych aktywnościom sportowych. I powodzenia na półmaratonach i maratonach!

Opublikowany przez Administrator w dniu 2016-10-04 12:33:38
Tagi: Internet, zdrowie, sport, moda, trening, czas, bieganie, śmierć