DkPanc

Triathlon w cieple, czyli ćwiczenie latem

Triathlon jest wyścigiem wytrzymałościowym, domagającym się świetnej formy fizycznej. Dlatego należy się do niego we właściwy sposób przygotować, aby móc ukończyć go z zadowalającym rezultatem. Podczas lata treningi są dużo bardziej wyczerpujące, zatem trzeba wiedzieć, jak ćwiczyć, aby nasza kondycja nie osłabła.
Rozpocznijmy od tego, że trening przy wysokiej temp. jest dodatkowym obciążeniem dla organizmu.

Jazda na rowerze w górach
Napisał: fixedandfrailing
Na podstawie: http://www.flickr.com
Nie oznacza to, że musimy zupełnie zrezygnować z ćwiczeń, lecz zaplanować je na bardziej sprzyjającą dla nas porę, to znaczy na godziny poranne bądź wieczorne. Wtedy temp. na zewnątrz jest dużo niższa, a tym samym korzystniejsza dla osób, które mają w planie podjąć się aktywności fizycznej. Jeśli z rana ciężko jest ci podnieść się z łóżka albo dojeżdżasz do pracy, więc i tak wcześnie wstajesz, ćwicz na wieczór. Potem możesz już tylko wziąć prysznic oraz wypocząć, nie niepokojąc się rannym zrywaniem. Jeśli mimo wszystko musisz ćwiczyć w przeciągu dnia, wybierz zacienione tereny, na przykład las. Powietrze w tym miejscu będzie zdecydowanie przyjemniejsze, niż w środku miasta. Po drugie za każdym razem wymagane są nawadniające płyny. Najlepiej sprawdzi się woda, ale można kupić też izotoniki, czyli napoje dla sportowców, które cechują się błyskawiczną przyswajalnością elektrolitów oraz węglowodanów w nich zawartych. Istotna jest też odzież, która musi być przewiewna oraz oddychająca. Pamiętajmy o głowie, jaką także należy ochronić przed słońcem, wkładając czapkę z daszkiem. Gdy poczujesz nudności, zawroty głowy lub dreszcze, to prawdopodobnie udar słoneczny. Powinieneś pójść do lekarza i pozwolić sobie odpocząć, aby więcej nie pozwolić na taką sytuację. Dobrze jest ćwiczyć w towarzystwie drugiej osoby. Wtedy gdy poczujemy się gorzej bądź z innych powodów będzie nam niezbędna pomoc, zawsze będzie dla nas oparciem oraz nie zostaniemy sami w trudnej sytuacji.



czepki pływackie
Napisał: Meredith Bell
Na podstawie: http://www.flickr.com
Jeżeli zatem planujesz zmierzyć się z dyscypliną, jaką jest triathlon, trening latem przy zastosowaniu przedstawionych wskazówek już nie będzie dla ciebie żadnym problemem. Pamiętaj o sugestiach, a odpowiednio przygotujesz się do wyścigu i nie narazisz się na udar słoneczny czy odwodnienie, jakie byłoby niebezpieczne dla twojego organizmu.

Opublikowany przez Administrator w dniu 2018-02-05 11:21:31
Tagi: trening, ćwiczenia, Forma